12-Febrer-2012  Liada del Merengue cap a Castellfollit

Bttrus:  Jose G "Maki", Jose L "Merengue", Xavi"200" i Xavi P"el de la coixa"

Sin titulo-1

Pels que no vam poder gaudir de la sortida dels “Corriols a Ponts” de l’11 de Febrer, sortim el diumenge amb l’esperat retorn del nostre estimat company Merengue que ens proposa un ruta d’allò més excitant.

Sortim d’on sempre, a l’hora de sempre amb la presència d’en “Maki”, “Merengue”, “200” i el “De la coixa” direcció a Castellfollit. La temperatura és força agradable -3ºC, durant la sortida arribem fins a -6ºC, gens malament.

La ruta es presenta un pèl llarga però amb l’ànim que caracteritza als bttrus, comencem desviant-nos per uns corriols de pujada a l’alçada de “el camp de golf” direcció “Els molins” de Rubió.

Un cop arribats al Mas del Tronc comencem a gaudir de la presència d’una neu inesperada. El corriol de baixada des de Mas del Tronc nevat no es paga amb diners, simplement brutal. Llàstima que arribem al final del corriol sense notar-nos les mans i els peus del fred que fa.

Continuem la sortida fent una volta una de nassos per la cara Nord de la serra de Rubió. El camí i les vistes són espectaculars, malgrat que en segons quins trams cal vigilar amb el gruixos de neu i les paques de gel. I si no que li diguin al “De la coixa”, que en un tram pla aparentment, falca la roda davantera i surt disparat fent una tombarella bicicleta inclosa. En “200” també pateix algun petit ensurt amb alguna placa de gel però per sort podem continuar sense danys importants.

Tot seguit, arribem a la bassa a prop de Castellfollit, està glaçada!! En Merengue valent com pocs, carrega la Trek i... cap a la bassa falta gent. El gruix de gel és tal que en Merengue i en Maki si poden posar dempeus a patinar  amb bicicleta i tot.

La mala sort però, torna a aparèixer per alguns i el gel no suporta el pes del “De la coixa” que es mulla un peu.

Arribant a Castellfollit després de 3:00h pedalant i més de 36km,  trobem un visita inesperada, “el Sherpa” ens espera per esmorzar amb la taula parada, quin detall!!

La tornada a casa és rapida (1h), sense perdre’s però un parell de corriolets, on el Merengue ens demostra una vegada més, la seva potència i tècnica alhora de fer corriols de pujada.

En fi, una sortida més a l’esquena del qual en guardarem un bon record.