7-Abril-2012  a Poblet a fer Corriols

Bttrus:  David, Joan, Jordi, Jose G, Xavi P, Pere, Toni, Enrique, Xavi E, i Ivan

Enrique

ESPECTACULAR

Com sempre, Poblet no ens deixa indiferents. Aquest cop hi anem de la mà d'en Xavi Escoté, amic i company de rutes de l'Espluga de Francolí, que coneix la zona com si fos el pati de casa seva.

Ens trobem al pàrquing del Monestir de Poblet a les 8 del matí amb el Sherpa local i arrenquem a pedalar per asfalt "ja que la opció camí és plena de fang" fins la entrada del cami "mig asfaltat" de Castellfollit tot resseguint un riuet que baixa ple pels 40 litres per m2 del dia anterior i que ens dona uns visuals preciosos. Un cop a la Casa Forestal de Castellfollit agafem pista.

11 km de pujada pel mig d'un bosc espectacular, pins i roures altíssims i bona ombra "per qui la faci a l'estiu" i seguim pujant fins a l'Era de Noguers, on hi ha un petit refugi on entrem a esmorzar uns entrepans que portem de casa.

La temperatura és de només 2ºC i no anàvem preparats per tant fred, a més d'un no l'hi hagués anat malament anar d'hivern.

Arrenquem per pla per la pisat forestal del Tillar fins al tallafocs que anomenen La Pala Forta, i deu ni do...  Els primers metres de corriol fan un pendent del 40% i fa una mica de canguelo. Passem davant els que no tenim gaire matèria gris al tarro i amb el selló tocant la panxa ens llencem i que sigui el que Deu vulgui.

El terra es de pissarra trencada, com si fos una tartera, i pràcticament en aquest primers metres es fa difícil controlar la direcció pel fort pendent i els rocs. I si no, pregunteu-l'hi al Bulldozer de l'Enrique que tot i estrenar una flamant Ibis Mojo va saltar per davant i es va enclastar a un roc amb poques conseqüències, el llavi partit.

Tot aquest sender tret de la entrada és ciclable i fa gairebé 8 km.

Toca pujar altre cop, i aquesta vegada fort, uns 10 km més amb un continuo pendent d'entre el 15 i el 17% per anar a buscar un corriol trialer que n'hi diuen La Jabalinera, d'uns 4 km, bastant tècnic però ideal pels que ens agrada baixar, ple d'arrels, esgraons, roderes fondes, peralts, en fi un somni pels "endurerus".

Tornem a ser a la pista de Castellfollit, allà, l'Infiltrat i el Sherpa decideixen tornar als cotxes, un te l'esquena fotuda i l'altre el genoll l'hi comença a grinyolar. La resta faran la última del dia i tiren direcció el pic de l'Àliga per baixar el famós Matarrucs.

Aquest corriols és ple de corbes de 180º, ràpid i molt i molt xulo, amb uns barrancs que més val anar amb compte i alguns ja el coneixíem d'una edició anterior.

Ens retrobem a Poblet, fem unes birres i refrescs, ens acomiadem del Xavi i pleguem veles després d'un dia fantàstic de corriols "i molta pujada"