24-Octubre-2010  Els Ports - La Sènia

Imagen 045

Imagen 051

Imagen 054

Això de descobrir els llocs més macos de Catalunya en BTT és la bomba, avui ens en em fet un fart de "flipar" literalment amb les vistes i els racons que em anar trobant durant la impressionant ruta pels Ports.

6:30 am sortim d'Igualada amb ganes de guerra i ens plantem a la Sènia 2 hores més tard, esmorzem i comencem a pedalar...

No sabíem que hi havia tant d'asfalt al principi, però no ens han sortit granets ni al·lèrgia alguna, pràcticament 16 km en mig de camps d'oliveres, milers i milers d'elles cuidades al mínim detall, la carretereta no te trànsit i es fa la mar de be.

Entrem al parc natural dels Ports i les vistes de roca son un presagi del paisatge que tindríem tot el dia.

A continuació 15 km de pujada, només començar ens traiem una mica de roba i cap amunt com les cabres. La pista és empedrada i amb un sol molt dur i a mesura que anem guanyant altura veiem com van canviant els arbres i comencen a agafar formes més còniques típiques d'alta muntanya.

El canvi d'estació tot just es comença a notar amb els colors grocs i vermells, l'espectacle visual de l'atardor no deixa a ningú indiferent.

Un pel més amunt tenim el mig-ensurt del dia...  de lluny semblava un brau, negre, amb uns pitons que feien por, ens hi anem aproximant el Maki i el Sherpa poc a poc per veure la seva reacció, l'hi veiem les mamelles i respirem tranquils, és una vaca. Mirem enrere i veiem al 200 i al Infiltrat, l'un pujant pel marge dret del camí per evitar al salvatge "toro" i l'altre al mig del camí sense saber molt be cap on tirar... cony de pixa pins... El Serpa fa marxar la vaca del camí i ens arrepleguem per seguir, no sense el pitorreig de torn.

Cap al final de la pujada ens desviem cap un corriol a veure la Cova de Vidre a uns 1.120 metres sobre el nivell del mar i que és un antic jaciment del paleolític. Fem les fotos de rigor i continuem pujant fins als 1.200 metres i deixem la pista principal per endinsar-nos a un corriol de pujada molt tècnic i que varem acabar a peu i carregant les btts a les espatlles i grimpar uns pocs metres fins a fer el cim de la ruta a 1.320 metres.

Corriol de d'infart de baixada d'aquells d'anar amb compte, ple de roques en punta, tallats i arrels. Per variar el Sherpa va ser l'únic que no va fotre un peu a terra, l'Infiltrat gaire bé el va baixar tot i el Maki i el 200 van fer el final a peu, per variar.

Tornem a agafar pista i velocitat de baixada fins que en un tomb a dretes veiem l'impressionant Faig Pare, mai a la vida havíem vist res semblant, la soca i les arrels eren bestials.

Seguim baixant i per semi error entrem en un corriolet i trobem algú que ens diu que per que no anem a veure el Pi Gros del Retaule, que diu que es de record guiness, la nostra ignorància quasi fa que ens ho perdem. El pi fa 5 metres de diàmetre i te vora 600 anys, sense paraules...

Seguim baixant amb velocitat mesurada ja que el terra és molt i molt dur i una caiguda seria de conseqüències terribles, a part hi ha molta graveta i les mans es van entumint. El final és un pel trencacames ja que després de 1.450 metres acumulats qualsevol rampeta fa estralls.

Comencen a caure 4 gotes i decidim parar a dinar al Restaurant del pantà d'Ulldecona, molt bo tot i la brasa excel·lent.

Arribem a la Sènia per asfalt i ja tenim una altra gran ruta al sac, amb una mica més dels racons de Catalunya a la retina i per poder explicar.

Una anècdota a la ruta va ser que ens vam trobar un parell de beteterus que havien punxat i no tenien càmera de recanvi, se les havien ingeniat per posar fulles i branquetes dins del neumàtic i diu que els havia funcionat l'invent uns quans kms... els hi varem regalar una càmera per poder acabar, salut companys...