9-Setembre-2012  IGUALADA - AGULLA GROSSA "CARA NORD" - LA LLACUNA - ROFES - IGUALADA

Bttrus: Jose Luis, Jordi V, Jordi C, Alberto, Xavi i Ivan

Agulla Grossa Cara Nord 3D

Avui toca suar, el nom Agulla Grossa imposa...

Per sorpresa de tots, es presenta el Descender amb culotte de palilleru, estava divino de la muerte... també s'apunta a la festa el Jordi Civit que ve de fer el Camí de Sant Jaume i ha d'estar en forma el paio. L'Alberto diu que fa dos mesos que no toca la bici “com sempre” i ja ningú se'l creu. El 200 ve amb problemes de desviador, el Merengue molt content amb lo de la supercopa i el Sherpa en baixa forma també “com sempre”.

Sortim d'Igualada direcció La Portella i pel camí de Bellprat direcció el corriol de la Fou, pugem cap l'Aubareda i tirem cap al Camí de Can Menjapalla. La novetat ve aquí, trenquem a esquerra per agafar el camí de cal Marricó i pugem a l'Agulla per una sèrie de rampes consecutives del 25% fins al Pla de l'Escolà. Aquesta gran pujada pot ser considerada de “mítica” ja que és a l'alçada d'altres com el Pla del Magre, el Calvari o l'Infern i l'hem batejada com l'Alpe d'Huez de l'Anoia.

Passem davant de l'Agulla Grossa i prenem el camí de descens per la Serra del Bosc Cobert direcció Miralles.

Passem la carretera de Valls i fem la pujada cap a la Creu per tal d'anar a La Llacuna i esmorzar on sempre, a cal Tiquets on la Conxi ens te unes tapes de callos a punt.

Decidim fer la tornada per Rofes pel camí de la font del Teix i pel corriol del torrent de La Llacuna cap amunt al poble. Travessem la carretera, pugem fins a cal Xixella i fem dreta per anar al Coll d'Orpí. D'allà baixem el corriol del Clot de les Coves, que està molt deixat i és molt fàcil quedar esgarrinxat amb el munt de baixa vegetació que hi ha.

Sortim gairebé a la riera de Carme i fem la pujada pel darrera de la Portella. Gaaasssssss avall i en un tres i no res som a Montbui on el Descender torna a punxar i aquest cop decidim posar una mica d'aire i aguantar fins a casa...

Aquesta ruta segons la majoria és d'un 11 sobre 10.