27-gener-2013  Igualada - Salvador de Guradiola

Bttrus: Toni R, David M, Alberto T, Xavi P, Oscar Z, Jordi R, i Ivan Ll.

Salvador de Guardiola 3D

Font del Boix

Igualada - Salvador de Guardiola 27-1-2013

Primera sortida documentada del 2013 i deu ni do quina llufa que ens han clavat des del wikiloc. Ens baixem un trac que ens ha de portar a Salvador de Guardiola i sospitosament diu que son 49km i 700 metres acumulats de desnivell positiu. Les sospites aviat es confirmen quan som a l’altura de Sant Pau de la Guardia, ja n’acumulem 500 i encara falta el 70% de la ruta.

8:00 am i 2 graus positius, fot un fred que pela però 7 beteterus desafiem les condicions adverses i tenim ganes de sumar els primers punts de la recent instaurada competició de la regularitat, que premiarà al final de temporada als 10 primers classificats que hagin vingut a més sortides del nostre club.

Sortim direcció Can Bohigas i seguim direcció Sant Pau resseguint el track fil parranda i descobrim una alternativa molt atractiva tot just creuar el torrent de figuerola tombant a l’esquerra, que normalment fem dreta, pugem una rampa llarga i ens plantem a un corriol de baixada que és pràcticament tot ciclable menys una trialereta amb rocs, que de segur algú la baixa, però decidim no temptar a la sort i la fem a peu.

Reprenem el vell camí de la Guàrdia i al Violineru se l’hi fa malbé la tija teléscòpica i l’hi queda baixada, proba de continuar uns kms però finalment fa seny i abandona la ruta.

Prop  de Sant Pau trenquem a esquerra i prenem direcció Can Morera i per un corriolet cap a la Font del Boix que és espectacular, una llosa de pedra amb aigua que brota per tot arreu i que ens obliga a fer una paradeta i una foto.

La anada no te més història, travessem la C-37 i pista fins a Salvador de Guardiola on esmorzem a Can Paco, força be però 10€ per cap.

La tornada és prou dura, no entraré en detalls, però una sèrie de rampes de plat petit es succeeixen a pocs km de Salvador de Guardiola i molta pista, ens plantem sota el Cogulló i una altra de rampes ens comencen a masegar les forces.

Tirem direcció Permanyer, abandonem el track original per fer un corriolet i seguim direcció Can Roca on el grup s’esmicola per que és molt tard i no volem prendre més de temps.

Les dades bones de la ruta son: 60km i prop de 1.200 metres acumulats positius, per tant és un pel durilla però res de l’altre mon. És força atractiva i de segur que no serà l’últim cop que la fem.