31-05-2009

La Serra del Boumort

Parada al Coll de la Creu

Al refugi

Lo sherpa mig mort al Boumort

L'Alçada imposa respecte

A tots menys a un

The Sobrat

Per que no portàvem parapent, si no...

Admirant el Pantà de Sant Antoni

Sortim d'Igualada a les 6:30 am, 5 bttrus i dos companys de rutes, en Jose i en Pere.

Arribem a la Pobla de Segur i parem a esmorzar al primer bar que trobem, i un cop llestos seguim fins a Hortoneda on nomès sortir del cotxe ja ens donem compte de lo MAGRES que les passaríem.

Arrenquem a les 10:00 i només començar i sense escalfament previ, 14 quilòmetres de rampa amunt, i rampa de la bona, de la que fa suar. Fem una primera parada després de la primera hora de pujada al Coll de la Creu on teòricament hi havia l'únic punt d'aigua de tota la ruta, i si, hi era, però seca.

Ens quedaven quasi 11 qms de pujada que per variar no varen ser més suaus que els que ja portàvem, rampa darrera rampa, 1 hora i 45 minuts més desde la última parada fins arribar al refugi del punt més alt de la ruta al Coll de Planell Ras.

Feta la part més dura "això és el que pensàvem" ens quedava gaudir d'unes baixades per pista que tampoc eren molt dretes i no s'acabava d'anar ràpid del tot.

La part més xula era per arribar, el Barranc de la Creueta que resulta que l'havien arreglat de tal forma que ni trialera ni barranc ni res, a sobre hi han fotut una tanca i no s'hi podia passar, sense pensar-ho, varem seguir avall fins que un sheriff local amb una pick up blanca ens va dir que per allà no es podia passar i que donéssim la volta, li varem dir que avises al guarda o a algú amb autoritat i passant d'ell reprenem el camí.

El molt CABRÓ ens seguia amb la pick up fins al punt que amenaçava la nostra integritat, i amb un cop de serenor el vam deixar passar, ja que havia dividit al grup, i no volíem merder.

Ens quedava la part DURA amb que no hi comptàvem del tot, una rampa de entre un 18 i un 25% de un quilòmetre i mij que excepte el Pere que està fet una bèstia la resta la varem fer quasi tota a peu i parant a agafar aire cada 5 minuts, allà el Pere ens va donar una lliçó de com es puja una trialera amb pedra solta.

Un cop d'alt de tot només ens quedava planejar un pel i on era obligat parar de tant en tant i fer OOOOOHHHH !!!!! érem a d'alt de tot d'uns cingles preciosos i davant nostre hi havia una caiguda lliure impressionant, les vistes amb el Pnatà de Sant Antoni al fons era el millor de tota la sortida, només ens quedava una baixada d'uns 10 qms fins a Hortoneda a recollir cotxes...

...i cap a l'HOTEL SOLÉ de La Pobla de Segur, on es va dinar força bé i barat "llàstima del servei" i on ens deixaren dutxar-nos, cosa que agraïm d'allò més.

No es de les millors que em fet, suposo que la falta de la trialera del barranc que era el millor que hi havia, va fer perdre molts enters al global de la ruta.