16-11-2008

Volta per els volcans de la Garrotxa

Bttrus: Josep Mª, Oscar, Ivan

Una gran ruta per la Garrotxa que vol dir, vegetació arreu, duresa, i com no, Volcans...

Sortim d'Igualada a les 7:30 i a les 9:30 ens plantem a Olot amb gana, per tant, cau un bon entrepà abans de la pedalada.

Un cop esmorzats agafem la Via verda d'Olot i ens dirigim a les dues primeres petites meravelles de la ruta, les ermites de Sant Miquel i Sant Martí del Corb, petites esglésies del segle X.

Tot seguit i per molt d'asfalt i després de perdre'ns un pel "vem anar a petar dins d'una espècie de manglar" ens varem plantar a la Fageda d'en Jordà i acte seguit a la fàbrica de iogurts de La Fageda on varem degustar els productes de la terra.

D'allà i no per sorpresa ens va tocar remuntar un GR amb les btts a coll, "DEU N'HI DO"...  fins a Cal Grill on agafem una pista ràpida fins a Cal Xel per dirigint-se al primer Volcà, el de Santa Margarita.

UNA RAMPAAAAA inacabable ens deixa a dalt de tot, rampa que només és apta per valents, per tant l'únic que no va posar un peu a terra va ser el Sobrat que la va fer d'una tirada, la resta de mortals no, un cop coronat el cim, varem baixar al cràter sense ciclar "per allò de no erosionar".

Un cop fetes les fotos de rigor va venir el calvari, unes rampes brutals fins arribar al segon volcà, el de Can Tià, només varen ser 250 o 300 metres de desnivell positiu acumulat, però molt i molt drets.

Després de tot el dia pujant varen arribar les baixades, això si... massa asfalt altre cop, fins arribar al lloc on varem dinar al Restaurant La Casilla, Tel.972 690 350, on per cert s'hi menja molt bé amb un servei molt atent i un preu molt raonable.

Un cop tips no hi ha gaire més a explicar, via verda fins a Olot i apa titu, cap Igualada.