28-Maig-2011  Puig Aguilera, Mollons, Collbàs

AGULLA

MULLONS

COLLBAS.

La intenció inicial era de fer la nostra ruta dels 3 pics a l'Anoia, el Puig Aguilera, els 3 Mollons i la Tossa, però vam deixar l'últim ja que coronant la Mare de Deu de Collbàs ja n'hi havia més que de sobres.

La pujada al Puig Aguilera la fem per la variant dura, el camí que surt a la dreta de Ca l'Aguilera de la Costa, empedrat, tècnic i dur, que es va estrenyent fins a convertir-se en corriol passant pel mig d'una pinassa preciosa fins arribar al camí ample direcció al cim.

Un cop a la punta del Puig, foto de rigor del primer pic aconseguit i posem la mirada als Mollons, que serà el següent. Baixem pel camí de Sant Feliu i tombem a dreta per buscar la entrada a la Puda i seguim fins a Castellolí.

Decidim parar a esmorzar al Nou Urbisol, impressionant relació qualitat preu, del milloret de la comarca i reprenem la marxa sortint per la piscina i cap al corriol de pujada del torrent de les Copes, que no és gaire tècnic però te alguna rampeta maca i alguna zona amb pedres sense gaire complicació.

Tornem a pista direcció tot pujant cap a Can Jaume Brugués i per la pista de Can Mabres. Aquest tros i fins al Mollons ja no puja gaire més, s'alternen pujades suaus amb alguna baixada ideal per fer alguna volada.

Ens plantem al segon pic, ens quedem uns minuts apreciant les vistes que son impressionants i fem la baixada pel costat de la Cinglera de les Mates amb rampes descomunals del 25% avall.

Travessem la Pobla de Claramunt i comencem la llarga pujada per la Serra de Collbàs fins al Santuari on agafem el corriol trenca-cames que surt cap a l'Est fins al camí de pujada fins la pista de Collbàs, força dur i petat.

Corriol trialeru fins al Camí vell de la Llacuna i allà decidim que ja en tenim prou per avui i deixem la dura pujada a La Tossa per un altre dia.