10-febrer-2013  Corriol de la Fou - Agulla grossa per corriols - Tous - La Tossa i corriols

Bttrus: Jose Galindo, Alberto Trujillo, Xavi Pagès i Ivan Ll.

Agulla - Tous - La Tossa 3D

IMAG0178_1

IMAG0179_1

IMAG0180_1

Els que no varen fer la ruta d'ahir al Corredor del Montnegre, no van fallar diumenge a fer-ne una de grossa per l'Anoia.

El Maki ens dissenya una ruta exigent i diversa amb de tot el que un biker pot somiar, poca pista, molt de corriol i unes trialeres fantàstiques. Ahhh i molta pujada !!!

Sortim per Montbui direcció el Coll de la Portella, travessem la C-37 cap el camí de Bellprat i prenem el corriol de Sant Joan, que travessa el bosc amb aquest nom, encara que també es podria dir el corriol de la Coma per que finalitza al Torrent de La Coma. Passem la Fou i encarem cap l'Aubareda i Cal Maginet tot per pista fins 100 metres abans de l'ermita de la Mare de deu de la Roqueta on comença un dels millors corriols de l'Anoia “de pujada” que passa pel Collet de la Savinosa i fins dalt de la Serra de Miralles. El Recautxutat i El de la Coixa en arribar a dalt van flipar amb el senderó que acabàvem de fer ja que no l'havien fet mai i realment és de traca i mocador.

No coronem l'Agulla i ens tirem pel corriol de baixada, aquest sí que l'havíem fet tots, El de la Coixa fa el que millor se l'hi dona.. baixar foll i a sac!! El Sherpa intenta seguir-l'ho sense èxit el primers metres que son més trialeros però després d'un reagrupament ja no se'l treu de sobre. La resta, més prudents, van al seu aire.

Tornem a la pista i retallem pel Camí de Cal Pastor tot just abans de l'Aubareda direcció a Tous on esmorzem a Cal Paco, on l'Erik i la Luz ens fan unes truites amb unes tires de beicon que estan per tirar coets.

Sortim del bar cap les 11:30 i decidim pujar per Santfores i cap a la Serra de La Tossa per un caminet inèdit i molt poc transitat fins dalt la carena. Seguim fins el Castell de la Tossa i ens llencem avall pel corriol de l'oest que comença amb unes escales plenes de rocs i bastant trialero i a partir d'aquí empalmem amb un seguit de corriols i trialeres prop de la Font del Llop que ningú, tret del Maki, havíem fet i que en acabar gairebé vam haver de para per aplaudir de lo be que ens ho havíem passat.

Seguim pel camí fins a Montbui i com que només som quarts d'una anem a fer unes fresques a Los Olivos amb la sensació d'haver currat, i molt, ja que amb 40 km em sumat més de 1.200 metres de desnivell +.