26-gener-2014  Corriols per la Tossa, Tous i la Censada

Bttrus: Jose G, Martí M, Jordi V, David C, Xavi P, David M, Joan M, Toni R, Oscar A, Alex D, Ramón N i Ivan Llorens

Sin título

Bon dia per fer corriols i btt en general. Hi havia una adherència brutal baixant corriols amb un terra humit i amb molt poques zones de fang. La bona temperatura, inusual per aquestes dates, també ha ajudat per fer un matinal de BTT per tirar coets.

Avui ens acompanya el Ramon que ve de Martorell a fer la volta amb nosaltres i per primer cop des de fa molt de temps el Nen s'apunta a la ruta, que ja tocava.

La ruta, made in Maki, és de explicació sencilla; Sortim un bon grup, 12 avui, direcció Montbui "poble" pel camí més ràpid i enfilem Censada amunt fins al trencall del camí de La Ferrana, per la variant de l'esquerra, que puja a la carena de la Tossa amb un pendent continuat del 17%.

Algun bttru en baixa forma no corona, però és normal, estem en pre-temporada i més d'un encara estem cremant torrons.

D'altres, com el nou fitxatge, l'Alex, està fet una bèstia parda i fa scratch a les pujades tot i haver fet 75km en btt ahir.

Seguim per la carena de la Tossa fins a la torre de vigilància i fem el primer corriol del dia, aquest no el tenim batejat però això és fàcil, el Corriol de la Torre de Vigilància, i llestos. Ja som al camí i van arribant un darrera l'altre amb un somriure d'haver-s'ho passat teta que els delata. Fem uns metres i agafem el Corriol de la Serp, que està impressionant de maco i amb una adherència brutal. El Sr. de la Coixa i el Sherpa s'hi llencen sense seny i el segon no pot atrapar al primer que està en estat de gràcia i enllaça una corba amb un altre sense tocar pràcticament el fre. En arribar a baix es repeteix la imatge del primer però més exagerada, fins i tot algun crit d'adrenalina.

La resta fins a Tous no té gaire història, la fem per Sentfores i gasss fins al Bar Paco on ens esperen amb la taula parada i el bon rotllo habitual.

El de la Coixa i l'Alex tirem pel dret que van tard i la resta agafem el camí de La Fou i pugem per Ca l'Amigó. Baixem per La Carretada fins La Portella i Allà el Physio, el Dopat i el Nen diuen que ja en tenen prou i tiren censada avall.

La resta no en tenim prou i fem el corriol més exigent del dia. El de La Portella. És un trinxa-cames total. A més si vas mig petat, és molt difícil fer alguna de les trialeres, ja que si la força no t'acompanya, tens moltes probabilitats de sortir volant com l'hi ha passat al Violineru, que ha sortit pel manillar i s'ha destrossat una ungla d'un peu... otia quin mal !!!

Arribem a Montbui i encara tenim temps per fer l'últim del dia, el que va des de el cementiri fins a Vilanova del Camí on ens trobem a la plana major dels Biberones, fem la xerradeta i el Ramón ens fa tirar per una trialera i un senderó per darrera el cementiri de Vilanova que és curtet però està força xulo. No mencionaré l'affair que ha tingut el mateix Ramón al riuet... però s'ha mullat!!!

Arribem al punt de sortida i fem uns xampús al Bar Savi, que la majoria ja anàvem sense aigua feia estona i comentem la ruta que ha estat d'alló més bé tant pel traçat com per la companyia.