02-febrer-2014  Corriols a Vilanova de l'Aguda 2014

Bttrus: Jose G, Xavi P, Joan M, Enrique O, Oscar Z, Jordi V, Alex D, Rossend B, Roger G, Carles G, Miquel S i Ivan Llorens

EL VÍDEO VEN AVIAT, AQUÍ

foto 7

foto 5

foto 4

foto 3

foto 2

foto 1

Primera ruta del Calendari 2014 de rutes fora de l'Anoia. El lloc triat és prop de Ponts, a Vilanova de l'Aguda i no ens ha deixat indiferents.

Com que la ruta no passa per cap població amb bars i al ras fot una rasca de 3 parells, decidim per aquest cop d'esmorzar abans de fer la ruta, i ho fem a Torà, a cal Jaumet, on per 6 eurillus i poc més ens fotem un tiberi com Deu mana.

Un cop farts arribem a Vilanova de l'Aguda amb el termòmetre avisant de -3ºC i amb una gebrada important. Baixem dels autos, preparem les btts i gassss cap amunt que fa pujada.

Primer suaument fins a Gatnau i a partir d'aquí les primeres rampes dures del dia. Aquesta primera pujada del dia fa uns 7 km i son tots per pista, sense cap dificultat tècnica.

Per variar, les màquines; Descender, Maki, Carles, Alex comencen a imposar un ritme de pujada que fa que la resta ens quedem fàcilment enrere. La sort és que cap dels de davant porten GPS i s'han d'anar parant a les cruïlles per no cagarla.

Arribem al primer corriol i el Sherpa agafa el "mando". Pràcticament 2 km de sender fàcil i ràpid amb alguna roca trialera però sense complicacions, això sí, molt xulo.

Tot seguit travessem la C-14 per sota i sense anestèsia ve el "polvo" del dia. Un corriol de pujada, d'un 19%, tècnic i mal parit com ell sol. Els tres o quatre de davant fem un fiasco amb tota regla i la recent incorporació als Bttrus, el Buxi, se la fa tota d'una tirada amb una tècnica envejable, el Maki, que no està coix, i el Miquel també la fan. No recordo si algú més la va fer, però ni ha per felicitar-los...

Aquest corriol no s'acaba després d'aquesta rampa sinó que fa vora d'un km i mig, tot íntegrament de pujada.

Arribem a Guardiola, quatre cases abandonades, i ja som al corriol més llarg del dia. 6 km d'adrenalina amb una mica de tot. Zones trialeres tècniques, només a l'abast de 4 o 5, reguerots inevitables, ziga-zagues molt divertides, en fi, "un completo".

De tant en tant anàvem parant per reagrupar-nos, i la cara dels que anaven arribant ho deia tot. FELICITAT PLENA!!! Un per un amb un somriure que feia evident que s'ho havien passat teta. De fet, el grup era ple de bons baixadors i qui més qui menys es defensava prou bé a les zones més tècniques.

Arribem a tocar del Pantà de Rialb i comencem a fer la última gran pujada del dia. Pràcticament 2'5km de pujada per pista, on els de sempre comencen a tibar com bèsties i la resta dels mortals ens quedem al darrere.

El nou "Nen" de la colla, en Carles, fot una escapada a la que només s¡ hi suma el Maki, seguit per uns quants més i el grup es va desintegrant mica en mica i cadascú agafa el seu ritme de pujada fins a guardiola on tornem a reagrupar.

Fem una mica de camí i asfalt fins al Castell de l'Aguda, i comencem el tram més tècnic del dia. Es tracta d'un corriol que ja havíem fet al 2012 i que és de traca i mocador. Els trialeros teníem uns quants km de tallats i roques molt tècniques i vam xalar d'allò més. De tant en tant es sentia algun crit d'adrenalina en passar una zona...

La "putada" del dia vindria en forma de fang d'aquell que et boqueja les rodes. Sort que era cap al final i no gaire tros, però ja ens va tocar la pera a més d'un.

Un cop a l'arribada, abraçades i adeus que ja era prou tard i tots cap a casa amb aquella sensació d'haver fet un dia de BTT brutal.