13-06-2010  Sant Pau de la Guàrdia - La Bauma de Can Solà - La Pobla de Claramunt

Bttrus:  Xavi, Joan, David, Jose Luis, Joan Carles, Alfons, Jordi V, Jordi C, Josep i Ivan

La Bauma

Imagen 003

Imagen 004  Imagen 012  Imagen 005

La veritat feia setmanes que no ens ho passàvem tant bé damunt la btt en una ruta per casa, és d'aquelles rutes que fan que durant la resta del dia no paris de repetir mentalment algun corriol o senderó dels fets al matí.

Arrenquem del lloc de sempre cap a la Guàrdia pel camí de sempre, amb la desagradable sorpresa de que passat Cal Bohigas el camí desapareix, i lluny de indicar o mostrar una alternativa, el tallen i prou. Ens fotem dins el traçat del que serà la carretera que empalmarà amb la de Manresa i anem buscant per on cony empalmar, resulta que l'hi han fet un repelat al Puig Aguilera que fa fresa i tot mirar-ho, en uns moments a més d'un ens va bullir la sang i amb tristesa ens quedem mirant la desgràcia que l'hi han fet a la pobre muntanya.

Seguim fins a la Guàrdia i en lloc d'arribar per pista busquem el camí de pujada a l'esquerra que va a Can Massana per buscar un corriol tècnic de pujada fins al Celler on esmorzarem d'allò més be.

Un cop menjats i beguts "amb moderació" enfilem per camins fins arribar a una trialera empedrada però divertida fins a la impressionant Bauma de Can Solà, on fem la foto de rigor. Seguim per camins i corriols amb el Josep que ens fa de sherpa i en fem algun digne d'admiració, d'aquells tancats i amb el terra negre ple de fullaraca, que semblen més típics del Pirineu que no pas d'aquí.

Arribem a Can Jaume Bruguers i decidim tirar cap a la Pobla de Claramunt per un camí molt estret de baixada, un d'aquells per passar s'ho teta baixant ràpid, busquem la pista que baixa del Pi Gros cap als Masets i ens plantem a la Pobla de Claramunt. Seguim fins Igualada per Can Sabater i 48 km al sac.

fotos i vídeo: Ivan

Degut a un error en el gps no tenim aquest trak, en el seu lloc n'hi deixem un altre que també fa la Bauma.