4 d'Octubre de 2014 Senders a la Vall de Lord

IMAG0722

IMAG0711

IMAG0707_BURST001

Aquest any la visita a Sant LLorenç de Morunys ens portarà pel poble de La Pedra i la Serra de Pratformiu, direcció nord-est de St. LLorenç. A les 7h del matí els quatre bttrus sortim puntuals d'Igualada en direcció al Càmping Morunys, el nostre punt de sortida. Allí ens espera el Manolo López, un company de rutes del càmping. Arribem allí a les 8:15h i sembla que al Manolo se li ha enganxat els llençols. Mentre l'esperem anem a fer un cafetó al bar i a contemplar les magnífiques vistes de la Vall de Lord, amb la Serra de Busa al fons.

Sobre les 8:45h comencem a pedalar i fem el primer corriol del dia entre Can Mosqueta i la font de La Puda, per anar escalfant. Fa fresca i el matí és humit, encara que acabarem suant! Pugem per asfalt fins La Pedra i abans d'arribar al poble agafem una pista ara encimentada en direcció a Pratformiu, per anar a buscar un corriol llarg que baixa altra vegada fins la Pedra, amb algun tram més trialero. Ara passem pel mig del poble i pugem per un  camí força dret fins el Coll del Jou (No Coll de Jou, no confondre's), on agafem el tercer corriol del dia, molt bonic, llarg, divertit i que va planejant, amunt i avall. L'Ivan en queda enamorat d'aquest sender. Sortim al Coll de la Sta. Creu per enfilar la pendent i llarga pista que ens durà a Pratformiu, bufff... L'Àlex i l'Ivan tiben fort i van al davant, darrera el Jose i el Joan van fent i al final ve el Monolo, al seu ritme, tot i que no l'hem d'esperar gaire. Abans d'arribar al prat de Pratformiu hem de baixar una pista dreta i plena de rocs i pedra suelta quasi impracticable. Crec que el Manolo és l'únic que la baixa sense posar peu; tela com baixa el tio amb els seus cinquanta i llargs! Ens fem unes fotos en Les Terreres, una curiosa vall pelada i terrosa, i anem fins la font de Pratformiu, al bell mig del pla, on fem el merescut esmorzar!

Després d'agafar forces ens dirigim a la banda sud de Pratformiu, al Cap de Balç, on hi ha unes magnífiques vistes del pantà La LLosa del Cavall, Els Bastets, Busa, El Santuari de Lord... Ara toca la trialera del dia, llarga i molt técnica, amb alguns tombs molt revirats. El terra és pedregós, però sense pedra solta i s'ha de vigilar amb les caigudes. Al davant van el Manolo i l'Ivan i els perdem de vista. Com baixen els tios! Els de darrera anem fent i de tant en tant ens anem re-agrupant. Al final sortim a una pista que fem de baixada per anar a buscar l'últim corriol del dia, també llarg, ràpid i força divertit. Sortim a Can Mosqueta ja ben aprop del càmping.

Arribem als cotxes sobre la 1:15h, amb la rialla a la cara i amb aquella bona sensació d'haver gaudit de la natura, la btt i els companys. Realment estem molt cansats, de cames i braços, això que només hem fet 26km!!! Però amb un ascens acumulat de 1360m!!! Tela, tela... bufff...

L'Àlex ja marxa cap a casa, que ha de ser-hi a dinar i a fer la migdiada! jajaja... Els altres quatre anem al bar del càmping a fer la cerveseta per recuperar forces. Després de despedir-nos del Manolo ens dutxem i cap a dinar al bar, que tenim una gana que ens aixeca! Ja de tornada cap a casa parada obligada a St. LLorenç, a Cal Xinxó, a comprar peus de porc bullits. Els millors de la comarca i part de l'estranger, sinó pregunteu-li a l'Ivan!