27-Octubre-2012  SERRA DE LA BUSA 2012

Bttrus: Toni R, Jordi V, Xavi P, Marçal R, Josep R, Toni P,  Joan M.

A les 7 del matí ens trobem puntualment, carreguem les bicis i ens dirigim a les Cases de Posada , a tocar del pantà de La LLosa del Cavall, on comença la nostra excursió. Al Jordi  li encolomem la go pro, que amb la bici nova i la càmera sembla tot un professional. El Toni Ribalta i el Joan s'encarreguen de fer fotos.

La pujada la fem tota per pista, entremig del bosc,amb aquests colors tant bonics que té la tardor. Amb una hora i quart ja som dalt el pla de Busa i anem a esmorzar al mirador nord, amb compte de no posar el cul sobre una tifa de vaca.

Resseguim tota la cresta nord, sobre l'herba, sense cap camí marcat, contemplant els imponents precipicis sota els nostres peus. Els núvols alts i les boires a les fondalades ens regalen unes vistes úniques. Anem a buscar  la pista que travessa el pla i ens dirigim al mirador nord on coincidim amb una altra colla de ciclistes. Un corriol un pèl tècnic ens duu fins la presó de Busa. Una passarel·la de ferro per accedir a la presó ens permet visitar-la a peu. S'ha d'anar en compte amb les esquerdes i precipicis que anem trobant. Realment sense el pont llevadís que hi havia antigament era impossible escapar d'aquell racó de muntanya. Tornem pel mateix camí que hem vingut i anem a buscar el corriol que ens durà al punt de sortida.

La baixada té una mica de tot, corriols fàcils i divertits, tres arbres caiguts al bell mig del camí, cingleres sobre els nostres caps, camí, tombs d'aquells que quasi no hi cap la bicicleta i trialeres d'aquelles pels més atrevits. A mitja baixada la càmera ja està marejada i queda penjada. El Jordi li ha fotut canya.

Arribem als cotxes sobre dos quarts de dues amb aquella satisfacció d'haver gaudit de la bici, la natura i els companys. Uns tornen a dinar a Igualada "que hi ha pressa" i uns altres dinem al restaurant del Càmping Morunys, a rematar aquesta bonica matinal. Au siau.